Šest Kroků K Úspěchu!

Šesť krokov k úspechu!

Ako úspešne zaradiť rastlinné jedlo do vášho menu. Šesť krokov k úspechu!

1. Rozšírte povedomie

Zákazníci vo vašom okolí už určite alternatívy mäsa vyhľadávajú, musíte im dať vedieť, že ich ponúkate. K prilákaniu pozornosti k novej ponuke zvážte špeciálne označenie reštaurácie a/alebo využitie sociálnych médií. Takéto označenie a pomoc s budovaním rastlinnej ponuky ponúka napríklad iniciatíva Rostlinne.cz.

2. Zaraďujte produkty postupne

Pri premene obľúbených pokrmov začnite so známymi pokrmami ako Chilli con carne alebo Bolonské špagety. Ukážte zákazníkom, ako lahodná môže byť rastlinná verzia týchto notoricky známych hitov. Až potom skúste ponuku rozšíriť o ďalšie viac prepracované alebo menej známe možnosti.

3. Hviezdy menu

Rastlinné alternatívy mäsa uveďte na menu vedľa ostatných hlavných jedál obsahujúce živočíšne bielkoviny. Zákazníci tak ponuku dobre uvidia a pochopia, že majú na výber. Zvážte v jedálnom lístku pokrm označiť symbolom – napríklad (VEG) a do legendy uveďte vysvetlenie „toto jedlo môžeme pripraviť aj vo vegetariánskej alebo vegánskej variante...“.

Nevytvárajte v menu samostatnú sekciu s názvom Vegánske – Vegetariánskea - Bezmäsité jedlá,” ak pokrm zaradíte do takej samostatnej sekcie, zákazník ju bude považovať za variantu určenú len pre vegánov a vegetariánov.

Prieskum vykonaný London School of Economics (LSE) ďalej uvádza, že nie je vhodné označovať takéto jedlá ako niečo „odlišné.“ Najmä v súčasnej dobe, kedy sa zvyšujú nielen počty ľudí, ktorí jednoducho chcú znížiť vlastnú spotrebu živočíšnych výrobkov alebo majú alergiu na mlieko.

Pri prieskume vykonanom LSE si zvolilo rastlinné jedlá 13,4 % respondentov, keď boli zaradené medzi ostatnými (“Control” menu). Keď boli pokrmy umiestnené v samostatnej sekcii (“Vegetarian” menu), vybralo si ich len 5,9 % opýtaných, takže necelá polovica.

Zvolili

4. Nechajte jedlo zažiariť

Vzhľadom k tomu, že sa jedná o novú kategóriu potravín, môžu k nim niektorí zákazníci pristupovať skepticky. Tieto možné prekážky môžete odbúrať, keď vaše pokrmy z rastlinných alternatív budú lahodné a lákavé na pohľad a dobre pomenované.

Medzi hlavné odporúčanie Better Buying Lab, akým slovám sa u názvoch jedál vyhnúť, patrí:

• “bez mäsa,”

• “vegánsky,”

• “vegetariánsky,”

• “nízkotučný” (resp. všeobecne zdôrazňujúce zdravé jedlo).

K atraktivite konkrétnych pokrmov naopak preukázateľne prispieva označenie:

• Pôvod – “kubánská polievka z čiernych fazúľ” sa predávala o 13 % lepšie, než “nízkotučná vegetariánska polievka z čiernych fazúľ.” Pôvodom môžeme mať na mysli napr. taktiež popis prostredia, v ktorom je ingrediencia pestovaná.

• Chuť – nárast v objednávkach cícerového karí o 108 % zaznamenala štúdia pri zmene názvu z “cícerovo-zemiakové karí” na “jemné a sladké cícerovo-zemiakové karí,”

• Vzhľad a pocity z jedla – čerstvý, chrumkavý, rozpúšťajúci sa v ústach, či krémový – kombinovaním týchto výrazov pri testovaní zvýšilo pravdepodobnosť objednávky o 14 %.

5. Vyškoľte personál

Vyškoľte svoj obsluhujúci personál, aby vedel, ktoré jedlá možno a ktoré nemožno pripraviť v rastlinnej variante. Pripravte ich, aby vedeli zodpovedať otázky ohľadne chuti a textúry týchto alternatív v porovnaní so skutočným mäsom. Pripomeňte, aby pred servírovaním overili u zákazníkov možnú alergiu.

6. Ponúknite ochutnávku

Zvážte zaradenie týchto pokrmov do ponuky vrátane doplnkových ochutnávok. Napríklad quesadilly, nugety s dipom, pečivo s nátierkou apod. Môžete taktiež naplánovať špeciálnu ochutnávku s pokrmami z novej ponuky.

Súvisiace články

Sensational burger - Garden Gourmet

Kto sú zákazníci, preferujúci bezmäsité pokrmy

Vegán alebo vegetarián? Zistite viac o zákazníkoch novej generácie.