
- Novinky
- Tipy a triky
Podniky a sociálne siete: ako byť vidieť?
Sociálne siete ku gastronómii neodmysliteľne patria. Počet 200 miliónov postov s hashtag #food jasne ukazuje, že používatelia Instagramu, Twitteru, Pinterestu, Facebooku a ďalších platforiem sú po príspevkoch tohto typu doslova hladní.
A kto podniká v obore tiež vie, že sociálne siete sú skvelý spôsob, ako podčiarknuť svoj brand, prilákať nových zákazníkov a udržať si tie existujúce. Byť "sociálny" sa v dnešnej dobe skrátka vypláca. Chcete naštartovať svoj podnik? Zvýšiť návštevnosť? Dať o sebe vedieť? Máme pre vás pár tipov, ako na to!
Zdieľajte a bude s vami zdieľané
Milujete to, čo robíte? Sociálne siete sú fantastický spôsob, ako sa prepojiť s ľuďmi, ktorí sú na rovnakej vlne, ako vy. Zásada číslo jedna znie - nehanbite sa! Povedzte svetu o tom, čo milujete a z čoho ste nadšení. Všetci ostatní, ktorí zdieľajú vašu vášeň pre cestoviny, hamburgery, Pho-bo alebo veganskú zmrzlinu, sa k vám radi pridajú. Na sociálnych sieťach sa skrátka oplatí staviť na autentickosť - čím viac si užívate, čo milujete, tým viac budú aj ostatní. A nezabúdajte používať hashtag!
Viac je vždy viac
Nešetrite na informáciách a zverejňujte svoje príspevky čo najčastejšie to pôjde. Počítajte s tým, že všetkým sa nezobrazí všetko, takže je lepšie fanúšikmi zásobiť obsahom. Nezabudnite na profil doplniť dôležitejšie informácie - adresu svojho podniku, aký druh kuchyne varíte a prípadne kontakt pre otázky či rezervácie. Čo sa týka ďalšieho obsahu, inšpirácia je veľa! Zdieľajte aktuálnu ponuku a ukážte fotky lákavo naservírovaného jedla, drinkov či kávu. Podeľte sa o recepty, ktoré testujete, a pýtajte sa fanúšikov, čo oni na to. Ukážte videá z podujatí, ktorých sa zúčastňujete, nalákajte ich na interiér podniku. To všetko ukáže vašu jedinečnosť a priateľský postoj voči hosťom. A pamätajte si - o tom, či zamieri k vám, alebo k vašej konkurencii, môže rozhodnúť aj jedna jediná fotka alebo príspevok. A čo potom, keď ich zverejníte viac!
Akcia = reakcie
Neberte sociálne siete ako digitálne javisko, kde vezmete do ruky pomyselný megafón a začnete na všetkých okolo seba niečo vytrubovať. Zamerajte sa radšej na interakciu, ktorá je vo výsledku oveľa účinnejšie! Základom je sledovať čo najviac podobne zameraných účtov, ktoré vás zaujímajú a inšpirujú. Lajkujte a komentujte príspevky, ktoré sa vám zdajú zmysluplné, a ak sa vám páči, podeľte sa o ne so svojimi followermi. Dáte tak najavo, že sa zaujímate o svet okolo seba a váš profil bude omnoho "živší".
Propagujte sa
Platená reklama na sociálnych sieťach môže byť veľmi efektívnym a užitočným nástrojom. Vďaka možnostiam, ktoré má, sa jedná o skvelý marketingový nástroj pre vašu propagáciu. Ponúka totiž možnosť zacieliť na vybrané publikum na základe mnohých rôznych faktorov a špecifikácií, ako je napr. lokácia, pohlavie, vek, záujmy a iné preferencie. Zároveň môžete tiež finančný rozpočet na reklamu upraviť podľa svojich aktuálnych možností.
Obrázky sú základ
Pokiaľ o sebe chcete dať vedieť, bez kvalitných fotiek sa nezaobídete. Dajte si do začiatku tú prácu a vytvorte svoju vlastnú "fotobanku", z ktorej môžete následne vyberať snímky a pravidelne ich zverejňujte. A na čo sa zamerať? Predstavte si, čo vás samotné v úlohe zákazníka zaujíma. Je to interiér, jedlo, pitie, atmosféra? Nič nepodceňte a ak viete, že fotenie nie je vaša silná stránka, zverte ho do rúk profesionálov. Tí môžu váš podnik aj štýlovo nasvietiť a zachytiť na snímke atmosféru, ktorá vašim fotografickým schopnostiam uniká. Verte, že sa jedná o investíciu, ktorá sa oplatí!