Creme Soup

Čisté, jednoduché a sezónne

Vytvorte si nekomplikované menu podľa najnovších trendov. Jeden z najvýraznejších trendov pre tento rok je ponuka jednoduchého, zdravého a sezónneho menu. Tí, ktorí hľadajú úspech v tejto oblasti, budú používať zdravé, sezónne a chuťou nabité suroviny pre svoje jedlá.

 

Najrýchlejšie rastúci trend čistého stravovania je bezlepková strava, neobsahujúcae antibiotiká a bez hormónov. S týmito slovnými obratmi sa stretávame stále viac v reštauráciách nielen u nás, ale aj po celom svete. Za posledné štyri roky tento trend dvojnásobne vzrástol.

Laurence Vernerey, manažérka pre výživu, zdravie a wellness spoločnosti Nestlé Professional North America: "Jednoduchosť je v používaní surovín, ktoré sú pre nás prirodzené. Pred desiatimi rokmi bolo zdravie skôr o prísnej nízkotučnej strave. Teraz je skôr o tom, ako môžeme prirodzene získať výhody z existujúcich surovín, bez pridávania extra prísad a umelo vytvorených vitamínov.“

Tieto termíny nielen signalizujú zjednodušenie jednoznačne zložitých pokrmov, ale tiež zvyšujú zisk podnikateľom v gastronómii, najmä vďaka lepšej kontrolovateľnosti porcie. Vernerey odporúča vyššiu kontrolu veľkosti porcií u pokrmov, ktoré sú vnímané ako menej zdravé.

"Osvojte si jednoduchosť tým, že necháte hostí znovu objaviť autentickú chuť prírodných ingrediencií, čo môže byť výzva, pretože hostia sú zvyknutí jesť potraviny, ktoré boli príliš spracované, osolené alebo osladené." Vzhľadom na zväčšovanie tohto trendu je potrebné s ním držať krok, pretože zákazníci začali byť zvyknutí na čerstvé, autentické, živé chutě.

Nestlé Professional - Zpět na domovskou stránku

Jednoduchosť však nekončí použitím prísad. Vernerey navrhuje, aby sa zjednodušil spôsob komunikácie so zákazníkmi s tým, že menu bude viac transparentné - uvedenie použitých surovín, pôvod surovín a príprava surovín. "Spotrebitelia dnes už chcú vedome rozhodovať o potravinách," hovorí Vernerey.

Dôležitým faktorom je tiež prijatie sezónnosti. "Keď sa zelenina a ovocie pestujú v správnej dobe a za vhodných podmienok, tak si zachovajú väčšinu svojich prírodných živín a tú pravú chuť." Zdravé položky na menu sú benefitom pre vašich zákazníkov. Podľa posledných štúdií sú zákazníci čoraz viac ochotní platiť viac za sezónne lokálne suroviny, ktoré nie sú plné antibiotík a hormónov.

 

Teraz je najlepší čas začať s jednoduchším a transparentnejším menu. Vernerey navrhuje, aby sa reštaurácie nebáli vyskúšať rôzne spôsoby varenia, skúšali nové chute a textúry. Kľúčom k dosiahnutiu jednoduchšej a čistejšej ponuky sú nielen čerstvé sezónne prísady, ale aj rôzne spôsoby prípravy. Do popredia sa dostáva braising *, grilovanie, sous vide a dusenie napríklad. Vyprážané, ťažké pokrmy na oleji pomaly vychádzajú z módy a zákazníci čoraz viac hľadia na svoje zdravie.

 

Farebné jedlá sú všeobecne očarujúce na pohľad a obsahujú viac vitamínov, minerálov a antioxidantov, vysvetľuje Vernerey. Ako dosiahnuť v lete krásnu farebnosť?

Ideálne, oku lahodiace - fareba leta je žltá. Mango rozjasní zlatými odtieňmi zdravé ľahké dezerty v letných mesiacoch. Kurkumu, ktorá tiež dodá zlatožltý tón, môžete začleniť do pikantných pokrmov. Nemusíte však zostať pri žltej, pretože leto je plné farebnej sezónnej zeleniny.

Na záver: Sezónnosť a jednoduchosť je kľúčom k úspešnému menu. Nezabúdajte zvýrazniť lokálne, farebné a čerstvé suroviny vo svojom menu.

(* Braising = Varenie celej alebo porciovanej hydiny, rýb, mäsa alebo zeleniny v malom množstve vína alebo vývaru v prikrytom hrnci. Základ je vždy najskôr osmažiť na tuku dohneda a potom uvariť veľmi pomaly na malom ohni)