College students meeting up for lunch

Ako zaujať mladú generáciu?!

Mladá generácia, vo svete tiež prezývaná Millennials, je pre každého podnikateľa veľkou príležitosťou, ale aj výzvou. Či ju už nazývame novou generáciou, Generáciou Y alebo Millennials, sú títo ľudia (narodení v rokoch 1980 až 2000) početnou skupinou vďaka vtedajšiemu babyboomu. Táto generácia je tiež etnicky rôznorodejšia, sociálne prepojená a otvorenejšia k zmenám ako ktorákoľvek iná generácia.

Ako zaujať a "prilákať" Generáciu Y?

Táto generácia uznáva pop-kultúru, je trendová a bojujúca za zmenu potravinárskeho priemyslu. Podľa správy vydanej Datassential v Amerike z roku 2014, existuje rad stratégií ako zaujať a uspokojiť týchto náročných zákazníkov:

Ponúkajte kompletný balíček

Správne pripravené jedlo a atraktívne prostredie je jeden zo základných aspektov úspechu. Generácia Y vyrástla v reštauračnej kultúre a ich očakávania nie sú preto malé. Očakávajú zážitok, pohodlie, rôznorodosť menu a pocit spoločenského podvedomia. 

Prispôsobivosť 

Generácia Y očakáva možnosť objednať si jedlo podľa svojich požiadaviek. Rôzne variácie šalátov, akceptácia diétnych a intolerančných preferencií, sú v tejto dobe už základ úspešnej reštaurácie. Rôznorodosť, čerstvosť a sezónnosť menu splní očakávania aj náročnej skupiny ako je Generácia Y.

Dajte si nakuknúť "pod pokrievku” 

VV dnešnej dobe zákazníci milujú pozerať sa, ako sa pripravuje sushi, ako sa avokádo zmení na guacamole a ako sa pripravujú burgery na objednávku. 

Zdôraznite pohodlie

V dnešnej rýchlej dobe nedá nikto dopustiť na pohodlie. Nie je to však len o interiéri, ale aj o možnostiach objednať si jedlo online, zarezervovať si stôl cez internet alebo aplikáciu.

Transparentnosť 

Generácia Y veľmi uznáva transparentnosť, ktorá hrá veľkú úlohu pri výbere miesta, kde strávi svoj voľný čas. Predtým ako navštívia nové miesto, tak sa pozrú na sociálne siete, kde ich zaujímajú fotky z chodu prevádzky, novinky a pokrmy. Čo by teda nemalo chýbať na vašich sociálnych sieťach (a prevádzkach):

  • Zverejnenie dodávateľov - hlavne ak spolupracujete s lokálnymi poľnohospodári, malými producentmi a zaujímavými dodávateľmi, ktorí zaručujú kvalitu
  • ebojte sa upozorňovať na cielené nákupy - napr. Fair Trade káva, hydina s voľným výbehom, ekologická výroba, bio potraviny
  • Poskytovanie nutrničních informácií o položkách menu, vrátane počtu kalórií a alergénov
  • Dodržiavanie environmentálnych postupov - recyklácia, znižovanie odpadu
  • Etické a slušné zaobchádzanie so zamestnancami
  • Servírovanie čistých potravín - minimálne spracovaných, prirodzene vypestovaných, bez GMO
  • Zapojenie miestnej komunity

Na záver vám poradíme tri nevyhnutnosti ako byť stále IN pre Generáciu Y:

 

  • Buďte "ONLINE" a v spojení - Sociálne médiá sú hlavným komunikačným kanálom pre mladých. Facebook a Instagram sú nevyhnutnou súčasťou ich životov a vy musíte byť vidieť a komunikovať. Samozrejme sociálnych médií je oveľa viac, ale tieto dve spomínané sú základ. Dôležitou stránkou týchto sietí je stránka vizuálna. Nezdieľajte nekvalitné fotografie, alebo fotografie na ktorých nie je 100% produkt. Generácia Y tiež uprednostňuje komunikáciu v texte. Vytvorte si databázu a posielajte svojim zákazníkom textové pripomenutia o novinkách, prianie k narodeninám, informácie o nadchádzajúcich udalostiach, alebo sa spýtajte svojich zákazníkov čo by u vás zlepšili. Očakávajte však spätnú väzbu, ktorá nemusí byť vždy pozitívna, a tú buďte pripravení okamžite riešiť.
  • Ponúkajte novinky - Ako vyniknúť medzi veľkou konkurenciou? Nebojte sa byť iní a neustále prichádzať s novinkami, ktoré nenudia. Obmieňajte svoje menu podľa sezónnosti (pre zachovanie sviežeho čerstvého menu), používajte novinky na trhu a sledujte trendy v gastronómii. 

 

  • Vytvorte si komunitu - Pre Generáciu Y je návšteva reštaurácie aj o rôznych stretnutiach s priateľmi, kolegami alebo rodinou. Ideálne je mať rozdelený priestor, v ktorom je možné mať salónik na soukromné stretnutia, vysoké stoly, nízke stoly alebo posedenie pri bare. Nezabúdajte na stoly so zásuvkami, kde sa zákazníci môžu ľahko pripojiť a pracovať. Doprajte svojim zákazníkom rôznorodé možnosti posedenia vo vašom podniku, aby mali dôvod k vám zavítať kedykoľvek počas dňa a pri každej príležitosti. Atmosféra podniku a milý personál sú nevyhnutnosťou.