Jak Na Lokalni Komunikaci V Dobe Koronavirove

Ako na (lokálnu) komunikáciu počas koronavírusu

Situácia je kritická, ale vy ste sa rozhodli čeliť kríze a naďalej varíte?

Máme pre vás pár nápadov ako pritiahnuť, čo najviac zákazníkov k vášmu podniku.

Podnikať v gastronómii je v súčasnej dobe nesmierne zložité. Množstvo reštaurácií, ktoré sa museli uzavrieť pred hosťami sa snažia pokračovať v predaji jedla cez ulicu.


V tejto ťažkej situácii to nie je iba o varení pre ľudí z okolia. Rovnako je to boj o prežitie. boj o udržanie svojích zamestnancov a kolegov.

Stále viac našich zákazníkov a priateľov sa na nás obracia so žiadosťou o pomoc, radu či informácie, čo majú robiť.


Preto sme ako celý tím spojili sily a požiadali ostatných o pomoc. Všetky odpovede sme dali dokopy a dúfame, že vám pomôžu v neľahkej situácii uspieť.

Touto cestou by sme chceli všetkým poďakovať za pomoc a čas, ktorý nám venovali.

Najčastejšou otázku posledných dní je: "Ako máme dať ľuďom vedieť, že sme nezavreli reštauráciu a naďalej fungujeme?"

Zohnali sme pár užitočných tipov, ktoré pomôžu vám, ale aj vaším potenciálnym zákazníkom.

Kde sú moji zákazníci?

V období krízy spôsobenej šírením vírusu COVID-19 sa zmenila skupina zákazníkov, ktorí vaše služby môžu využiť. Návštevníci reštaurácie, ktorí bežne tvorili významnu časť vašich zákazníkov zmizla takmer cez noc. Obmedzenie pohybu osôb úplne vymazalo turistov a návštevníkov, ktorí vás navštevovali náhodne a nie sú z blízkeho okolia.

Náš tip: Zamerajte sa len na klientelu, ktorá je v blízkej vzdialenosti od vašej prevádzky. Dajte všetkým v okolí vedieť, že nekončíte.

Ako na to?

Ponúknite svoje služby ľuďom v blízkom okolí pomocu lokálnej inzercie. Využite na maximum potenciál vašej prevádzky a spolupracovníkov. Nebojte sa vyskúšať nové spôsoby a technológie, to je v tejto chvíli kľúčové.

Lokálna inzercia:

  • Prevádzka –  samotná prevádzka je prvým miestom, kde by ste mali začať.
    • Informujte o zmenách otváracej doby, poskytovaných službách, hygienických opatreniach a možnostiach vyzdvihnutia jedla priamo na prevádzke.
    • Vytvorte jedálne menu na viacero dní. Dajte možnosť ľuďom objednať viac jedla na viac dní dopredu.
    • Ku každému jedlu pridajte vytlačené menu na ďalšie dni, prípadne informácie, kde sa menu náchadza online (web reštaurácie, sociálne siete a pod.).
    • Vytlačené informácie umiestnite na vhodné miesto (okná, dvere, nástenka, tabule, a pod.), kde ich môžu ľudia ľahko nájsť a informujte o všetkých zmenách, ktoré ste boli nútení spraviť.
  • Blízke okolie prevádzky - dochádzková / donášková vzdialenosť
    • Informujte pomocou letákov, vytlačených menúčiek s doplnkovými informáciami o poskytovaných službách, obmedzeniach a podobne.
    • Zaistite pravidelnú distribúciu týchto materiálov v susedstve pomocou zamestnancov, pre ktorých práve teraz nie je práca na prevádzke (rozneste ich do schránok v okolí, prípadne vylepte na vchodové dvere väčších panelákov, aby si ich ľudia všimli).
    • Skúste v okolí nájsť inštitúcie alebo firmy, ktoré stále fungujú a poskytnite im svoje služby (dodávka jedla priamo do firmy, možnosť objednávky na viac dní, doplnkový predaj raňajok a pod.)
    • Využite, že je obmedzená prevádzka reštaurácie. Personálu, ktorý nie je potrebný k zaisteniu výroby nájdite inú činnosť. (roznos letákov, rozvoz jedla a pod.)
    • Je niekto zo zamestnancov vodič? Ponúknite rozvoz do firiem i domácností.

Online inzercia

Pokiaľ máte vlastné webové stránky alebo profil na Facebooku, využite to. V tejto chvíli na tom záleží viac, než inokedy. Sociálne siete sú teraz miestom, kde ľudia komunikujú a hľadajú informácie.

Tip: Zapojte sa do lokálnych skupín na Facebooku a dajte ľuďom vedieť, že stále fungujete a snažíte sa nezavrieť.

Lokálne skupiny – hľadajte skupiny, ktoré majú v názve lokalitu, na ktorú sú zamerané.

Tip: Hľadajte názvy ako (pre Prievidzu):

  • Prievidza a okolie
  • Inzercia a reklama pre Prievidzu a okolie
  • Máme radi Prievidzu
  • a pod.

Opýtajte sa zamestnancov a kolegov, možno už v nejakej skupine sú a môžu vám tie správne odporučiť.

Poproste aj svojich zákazníkov. Aj oni môžu pomôcť a poradiť vám, kde je vhodné informácie o prevádzke a ponuke zdieľať.

Požiadajte o pomoc ostatných - najmä na sociálnych sieťach využite pomoc ostatných a poproste ich, aby informácie o tom, že stále fungujete šírili ďalej.

Máte ďalšie tipy a rady? Funguje vám niečo, čo sme tu nespomenuli?

Budeme veľmi radi, keď sa k nám pridáte a pomôžete nám. Stačí napísať e-mail na david.bahensky@cz.nestle.com.

Ďakujeme.

Tím Nestlé Professional CZ&SK